INTERVIEW | ACTRICE GEORGINA VERBAAN

29.5.15



Jullie hebben afgelopen week vast gezien dat De Suprise in premiere is gegaan. Een nieuwe Nederlandse speelfilm, met in de hoofdrollen Georgina Verbaan en Jeroen van Koningsbrugge. JadePillar.com mocht de Amsterdamse Georgina interviewen en vroeg haar het hemd van het frèle lijf. Gastredacteur Sahel Setorg zocht haar op in het Amstel Hotel!

De Surprise is gebaseerd op een boek van Belcampo. De gedachte erachter is dat je het leven pas ten volle kan beleven als je de dood van dichtbij hebt meegemaakt. Leef jij elke dag alsof het je laatste is? 

Dat zou ik wel willen maar dat komt er niet van. Als het mijn laatste dag zou zijn, zou ik helemaal niets doen. Ook niet meer werken, maar lekker naar huis naar mijn dochter gaan. Maar aangezien ik dat huis moet betalen en je niet weet welke dag je laatste is.. 


Wat vind je van de gedachte achter de film? 

Ik denk dat de film uiteindelijk meer een ode is aan het leven zelf, en aan liefde. Het is ook een heel romantisch idee, dat op het moment dat je het eigenlijk niet meer ziet zitten, iemand tegenkomt die alles toch weer de moeite waard maakt. Dat is een mooi gegeven. Timing was sowieso echt een ding voor deze film. Alles draait om timing. We hebben dat daarom uitvoerig gerepeteerd, ook omdat het comedy is natuurlijk. Dat is anders dan bij andere films. Echt een luxe!

Fijne manier van werken voor jou? 

Ik hou heel erg van die manier van werken omdat het iets perfectionistisch heeft en dat heb ik zelf ook. Dat je niets aan het toeval wil overlaten, dat je wil weten wat er waar, wanneer gebeurt. Dat is ook echt Mike [van Diem, de regisseur red.] zijn stijl. Dat merkte je ook toen we gingen draaien en de kleding moesten doorpassen. Een haarband werd nog vijf keer aangepast. Een haarband! Vijf keer! Heerlijk. Het is wel een manier van werken die je niet vaak tegenkomt in Nederland. Niet gek want het kost tijd en geld. Dit was echt een ervaring. 


De setting van de film is ook niet Hollands. 

De film is sowieso erg on-Hollands. We hebben ook niet in Nederland gedraaid en met buitenlandse acteurs gewerkt. We zijn in Duitsland, Ierland en België bij de mooiste landgoederen en de geweldigste locaties geweest. En dan de auto's..! Het was één groot avontuur. 

De Surprise is in alles anders dan mijn vorige films. Het is een hele eigen film. Het heeft ook veel van oude Hollywood films, in mis-en-scene, aankleding, fotografie. Prachtig om naar te kijken. Het is een mooi verhaal, spannend, grappig en er zitten bovendien prachtige auto's in. 


Hoe was het om met Jeroen van Koningsbrugge en Henry Goodman te werken? 

Dat is alles wat je er van verwacht en meer. Hij is gezellig en zo goed. We kennen elkaar omdat ik één keer heb meegedaan met Neon letters. Toen was hij dokter lul en ik speelde iemand die heel erg op Georgina Verbaan leek, wat haar heel erg in de weg zat met haar werk. Dat was heel grappig. Met Jeroen werken is echt een droom. Ik gun iedere filmset een Jeroen van Konigsbrugge. 


Los daarvan, hadden we vrij snel een klik met de hele crew. We zijn op een gegeven moment een avond wat gaan drinken en doorzakken. Altijd een goed idee om elkaar te leren kennen, heeft heel goed geholpen. Nu spreken we met een clubje af om met z'n allen te eten. En met Henry Goodman werken was ook echt te gek. Ik had wel zoiets van oh, wauw, jeetje, Henry Goodman. Ja dat was enig. 

We hebben het gehad over wat je zou doen op je laatste dag, wat zou je dan willen eten? 

Ik hou van eten maar ik heb geen lievelingseten. Misschien zou ik roti bestellen of pizza maken. Ik ga niet vaak uit eten. Vaak kook ik thuis iets simpels voor mezelf. Voor mijn dochter doe ik wel echt mijn best. Zij eet het liefst aardappels met broccoli en vegetarische worstjes.  


Waar ga jij de deur voor uit? 

Lunch lunch lunch, zeker weten! Er zitten een paar dingetjes bij mij in de buurt. Ik kom bijvoorbeeld vaak bij De Belhamel. Het is er art nouveau ingericht en ze hebben er heel erg lekker eten. En lekkere wijn trouwens ook. Het is een beetje donker binnen en je hebt het mooiste uitzicht over de grachten. 

Het liefst kom ik mijn eigen buurt niet uit. Verderop zitten Stout en Vinnie's Deli. Daar lunch ik ook graag. Natuurlijk ook Jay's Juices op de Haarlemmerstraat voor sapjes. Ik haal daar meestal gembershots. Alleen gember, heerlijk. Dan ben je meteen wakker, je oren worden er een beetje warm van ook. En je krijgt Jay erbij. Ik word heel blij van die man. Er zijn ook heel veel nieuwe tenten waar jonge mensen met hippe hoofden achter de bar staan. Dan kom ik liever bij Jay, hij is een soort wandelende prozac. Ik gun ook iedereen een Jay in z'n leven. 

De surprise is nu te zien in de bioscoop!  Alvast benieuwd geworden? Bekijk dan snel de trailer. 


Foto via Embrace Pink

1 opmerking:

Thank you for taking the time to leave a comment. I appreciate and read every single one of them. Talk to you soon! -xoxo-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...